12-10-05

vrijdag 16 september 05

voor de verandering liggen we nog eens op het strand te luieren... :o) gisteren avond nadat we de jungle hadden doorkruist en de catwalk hadden bewandeld kwamen we aan op camping marginalo waar josé ons stond op te wachten. naar ons gevoel stond hij daar al een uur te koekeloeren, een beetje slecht gezind omdat hij zag dat we zijn lila barbie slefferkes niet aan hadden. even later kwam maria eraan gewaggeld. wij fruitsla makend en zij ruzie makend over waar we 's avonds onze tijd zouden doorbrengen --> ofwel bij josé: wijn drinken en gitaar spelen ofwel bij maria: tv kijken in haar muffe huisje. we besloten om eens knus in onze tent te blijven... regendruppels vielen uit de lucht en maria hadden we nog nooit zo snel gezien!! ze vloog naar de waslijn en grabbelde naar onze handdoeken die hingen te drogen om ze bij haar thuis droog onderdak te geven. in onze tent was het toch ook droog dus ze konden even goed daar liggen dacht ik zo, na een gevecht met maria kwamen de handdoeken in onze tent terecht. daar speelden we eerst een spelleke kaarten (hihi, ik won) en daarna overloopten we ons liefdesleven. talrijke jongensnamen rolden over onze tong. :o) nadien vielen we in een diepe slaap... deze ochtend frutste nelle een half uur met haar zakmes aan een blik ontbijtananas waardoor we ten slotte weer voldoende vitamientjes binnen kregen. nu liggen we op het strand tussen de portugese bommakes wat te bakken in de zon, daarnet gaven ze ons een showke ochtendgymnastiek, yihaa!! nelle was bijna mee de sportieveling gaan uithangen maar ze kon haar lekker-lui-niets-doen-kriebels nog net onder controle houden. sebiet gaan we *PLONS* doen in de zee! brrr...

in de zee zijn we toon en katrien tegen gekomen. een ros en een blond belgje die via een last minute een weekje in costa de caperica vertoeven. ze komen morgen misschien ook naar het feestje 'best rock summer party 2005' (in casa do sol op de praia da rainha) waar we gisteren een flyer van vonden. zaterdag dus party time!! gustaaf gatspleet en zijn surfvriendjes leren kennen. ze gaan ons vanavond gezelschap houden als we op het strand gaan slapen --> om 20u hebben we een date met hen. :o) tegen 15.30u ons boeltje op het strand bij elkaar gepakt en met onze voeten in het zeewater richting winkeltjes gewandeld waar we (toevallig of niet) de paulo uit luxemburg weer tegen kwamen. hij heeft ons tijdens het winkelen vergezeld. we kochten wat eten om onze maagjes te vullen en tijdens onze picknic op een bankje ontmoetten we een leuke portugese jongen andré genaamd. hij nam ons samen met paulo mee naar de wilde zee waar we over de wilde golven hebben gesprongen. op het strand wat gezelligheid beleefd, gelachen, muslikoekjes gekocht en gekregen van onze maat de king of the beach... toen bleek het ineens 19u te zijn. we namen afscheid van onze vrienden en we haastten ons naar de kamping want om 20u hadden we afgesproken met gustaaf gatspleet. onderweg naar de kamping kwamen we de opdringerige brasiliaan, ook josé genaamd nog eens tegen. oh god hij smeekte om met iemand van ons te mogen trouwen...:o) zijn trouwplannen vielen in het water toen we hem wijs maakten dat we in belgië al getrouwd waren. op kamping marginalo braken we snel onze tent af (die ondertussen kreupel was geworden door de wind) en krasten we op. kamping marginalo 'the 2 brothers' bleek uiteindelijk toch niet zo goedkoop te zijn als we eerst gedacht hadden! i.p.v. 3 euro voor 1 nacht moesten we 11 euro betalen. de afzetters! om stipt 20u zaten we op het strand. gustaaf gatspleet en zijn vriendjes waren van de partij. toen ze weg waren vonden we onze leuke slaapplaats onder een strandhuisje...

prent: ochtendgymnastiek op het strand